Game Maker Language -ohjelmointikieli (GML)

Game Maker sisältää sisäänrakennetun ohjelmointikielen. Sen avulla saat paljon joustavuutta ja pystyt hallitsemaan asioita paremmin kuin standarditoiminnoilla. Tästä ohjelmointikielestä käytetään tässä oppaassa lyhennettä GML (Game Maker Language). Tässä osiossa kuvaillaan GML-kieltä ja annetaan yleiskatsaus kaikista (lähes 1000) funktioista ja muuttujista, joilla voit hallita peliäsi joka osa-alueella.

Seuraavat aiheet kuuluvat tähän osioon:

Kielen yleiskatsaus
Tietojen käsitteleminen
Pelin toiminta
Käyttäjän kanssa toimiminen
Pelin grafiikat
Äänet ja musiikki
Väli-ikkunat, ennätyslistat ja muut ponnahdusikkunat
Resurssit
Resurssien muokkaaminen
Tiedostot, rekisteri ja ulkoiset ohjelmat
Tietorakenteet
Partikkelien luominen
Verkkopelit
DLL-kirjastojen käyttäminen
3D-grafiikat