Game Maker Language (GML) -ohjelmointikieli

Game Makerissa on sisäänrakennettu ohjelmointikieli, jolla pelin toimintaan pääsee vaikuttamaan tarkemmin ja monipuolisemmin kuin perustoiminnoilla. Tätä kieltä kutsutaan GML:ksi (Game Maker Language). Tässä osiossa kerrotaan GML-kielen rakenteesta ja selitetään yleisesti kaikkien (lähes tuhannen) olemassa olevan funktion ja muuttujan toiminta.

Seuraavilla sivuilla kerrotaan lisää GML:stä:

Yleiskatsaus GML-kieleen
Tietojen käsitteleminen
Pelin toiminta
Käyttäjän syötteet
Peligrafiikat
Äänet ja musiikki
Välinäytöt, ennätyslistat ja muut ponnahdusikkunat
Resurssien ominaisuudet
Resurssien muuttaminen
Tiedostot, rekisteri ja sovellusten suorittaminen
Tietorakenteet
Partikkelit
Verkkopelit
DLL-kirjastojen käyttäminen
3D-grafiikat