Game Maker Language (GML) -ohjelmointikieli
Game Makerissa on sisäänrakennettu ohjelmointikieli,
jolla pelin toimintaan pääsee vaikuttamaan tarkemmin ja monipuolisemmin
kuin perustoiminnoilla. Tätä kieltä kutsutaan GML:ksi (Game Maker Language).
Tässä osiossa kerrotaan GML-kielen rakenteesta ja selitetään yleisesti kaikkien
(lähes tuhannen) olemassa olevan funktion ja muuttujan toiminta.
Seuraavilla sivuilla kerrotaan lisää GML:stä:
Yleiskatsaus GML-kieleen
Tietojen käsitteleminen
Pelin toiminta
Käyttäjän syötteet
Peligrafiikat
Äänet ja musiikki
Välinäytöt, ennätyslistat ja muut ponnahdusikkunat
Resurssien ominaisuudet
Resurssien muuttaminen
Tiedostot, rekisteri ja sovellusten suorittaminen
Tietorakenteet
Partikkelit
Verkkopelit
DLL-kirjastojen käyttäminen
3D-grafiikat