{
// luodaan partikkelijärjestelmä
ps = part_system_create();
// ilotulitepartikkelit
pt1 = part_type_create();
part_type_shape(pt1,pt_shape_flare);
part_type_size(pt1,0.1,0.2,0,0);
part_type_speed(pt1,0.5,4,0,0);
part_type_direction(pt1,0,360,0,0);
part_type_color1(pt1,c_red);
part_type_alpha2(pt1,1,0.4);
part_type_life(pt1,20,30);
part_type_gravity(pt1,0.2,270);
// raketti
pt2 = part_type_create();
part_type_shape(pt2,pt_shape_sphere);
part_type_size(pt2,0.2,0.2,0,0);
part_type_speed(pt2,10,14,0,0);
part_type_direction(pt2,80,100,0,0);
part_type_color2(pt2,c_white,c_gray);
part_type_life(pt2,30,60);
part_type_gravity(pt2,0.2,270);
part_type_death(pt2,150,pt1); // create the firework on death
// lähettäjän luominen
em = part_emitter_create(ps);
part_emitter_region(ps,em,100,540,480,490,ps_shape_rectangle,ps_distr_linear);
part_emitter_stream(ps,em,pt2,-4); // create one every four steps
}
Tällä tavoin se toimii. Voit ehkä haluta varmistaa, että partikkelijärjestelmä (ja ehkä myös partikkelityypit) tuhotaan, kun siirrytään toiseen huoneeseen, muutoin ilotulitus jatkuu ikuisesti.