event_perform(type,numb) Suorittaa ilmoitetun tyyppisen tapahtuman numb nykyisellä instanssilla. Seuraavat tapahtumatyypit ovat mahdollisia:
ev_createKun annetun tyypin tapahtumia on enemmän kuin yksi, parametrillä numb voit osoittaa juuri tietyn tapahtuman. Ajastintoiminnolla numb voi olla jokin luku väliltä 0-11. Näppäimistötapahtumissa on käytettävä näppäimen näppäinkoodia. Hiiritapahtumia varten voit käyttää seuraavia vakioita:
ev_destroy
ev_step
ev_alarm
ev_keyboard
ev_mouse
ev_collision
ev_other
ev_draw
ev_keypress
ev_keyrelease
ev_left_buttonTörmäystapahtumassa numb-arvoksi tulee antaa toisen objektin indeksi. Lopulta, muut tapahtumat -tapahtumaluokan kanssa voit käyttää seuraavia vakioita:
ev_right_button
ev_middle_button
ev_no_button
ev_left_press
ev_right_press
ev_middle_press
ev_left_release
ev_right_release
ev_middle_release
ev_mouse_enter
ev_mouse_leave
ev_mouse_wheel_up
ev_mouse_wheel_down
ev_global_left_button
ev_global_right_button
ev_global_middle_button
ev_global_left_press
ev_global_right_press
ev_global_middle_press
ev_global_left_release
ev_global_right_release
ev_global_middle_release
ev_joystick1_left
ev_joystick1_right
ev_joystick1_up
ev_joystick1_down
ev_joystick1_button1
ev_joystick1_button2
ev_joystick1_button3
ev_joystick1_button4
ev_joystick1_button5
ev_joystick1_button6
ev_joystick1_button7
ev_joystick1_button8
ev_joystick2_left
ev_joystick2_right
ev_joystick2_up
ev_joystick2_down
ev_joystick2_button1
ev_joystick2_button2
ev_joystick2_button3
ev_joystick2_button4
ev_joystick2_button5
ev_joystick2_button6
ev_joystick2_button7
ev_joystick2_button8
ev_outsideAskeltapahtumia varten voit käyttää seuraavia vakioita:
ev_boundary
ev_game_start
ev_game_end
ev_room_start
ev_room_end
ev_no_more_lives
ev_no_more_health
ev_animation_end
ev_end_of_path
ev_close_button
ev_user0
ev_user1
ev_user2
ev_user3
ev_user4
ev_user5
ev_user6
ev_user7
ev_user8
ev_user9
ev_user10
ev_user11
ev_user12
ev_user13
ev_user14
ev_user15
ev_step_normalevent_perform_object(obj,type,numb) Tämä funktio toimii samalla tapaa kuin yllä oleva funktio, mutta nyt voit määrittää tapahtumia toisesta objektista. Huomaa, että näissä tapahtumissa toiminnot suoritetaan nykyiselle instanssille, ei määritetyn objektin instansseille.
ev_step_begin
ev_step_end
event_user(numb) Muut tapahtumat -tapahtumaluokassa voit myös määrittää 16 käyttäjätapahtumaa. Nämä suoritetaan vain, kun kutsut tätä funktioita. nub on oltava väliltä 0-15.
event_inherited() Suorittaa isännän vastaavan tapahtuman. Tämä toimii vain, jos instanssilla on isäntäobjekti.
Saat tietoa nykyisesllä hetkellä suoritettavasta tapahtumasta käyttämällä seuraavia vain-luku-muuttujia:
event_type* Nykyisen suoritettavan tapahtuman tyyppi.
event_number* Nykyisen suoritettavan tapahtuman numero.
event_object* Objektin, jolle nykyistä tapahtumaa suoritetaan, indeksi.
event_action* Suoritettavan toiminnon indeksi (0 on tapahtuman ensimmäinen jne.).