collision_point(x,y,obj,prec,notme) Tämä funktio testaa, onko pisteessä (x,y) törmäys objektin obj instanssin kanssa.
collision_rectangle(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme) Tämä funktio testaa, onko (täytetyn) neliön, jonka vastakkaiset kulmat ovat määrätyissä pisteissä, ja jonkin objektin obj instanssin välillä törmäys. Voit esimerkiksi käyttää tätä tarkistamaan, onko jokin alue tyhjä esteistä.
collision_circle(xc,yc,radius,obj,prec,notme) Tämä funktio testaa, onko (täytetyn) ympyrän, jonka keskipiste on pisteessä (xc,yc) ja jonka säde on radius, ja jonkin objektin obj instanssin välillä törmäys. Voit esimerkiksi käyttää tätä tarkistamaan, onko jokin objekti lähellä tiettyä sijaintia.
collision_ellipse(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme) Tämä funktio testaa, onko (täytetyn) ellipsin, jonka vastakkaiset kulmat ovat määrätyissä pisteissä, ja jonkin objektin obj instanssin välillä törmäys.
collision_line(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme) Tämä funktio testaa, onko viivan, jonka päätepisteet ovat (x1,y1) ja (x2,y2), ja jonkin objektin obj instanssin välillä törmäys. Tämä on tehokas funktio. Voit käyttää sitä esimerkiksi testaamaan, voiko jokin instanssi nähdä toisen tarkistamalla, leikkaako niiden välinen viiva seinän kanssa.