Useita muita asetuksia

Täällä voit asettaa useita lisäasetuksia. Ensinnäkin voit asettaa muutamia oletusnäppäimiä:

Let <Esc> end the game (Anna <Escape>-näppäimen lopettaa peli)
Jos tämä on valittu, Escape-näppäimen painaminen lopettaa pelin. Edistyneemmissä peleissä tämä ei ole tavallisesti toivottua, sillä ne haluavat ehkä prosessoida jotakin tietoa (kuten tallentaa pelin) ennen lopettamista. Tässä tapauksessa älä valitse tätä valintaruutua, vaan aseta omat toimintosi Escape-näppäimelle.

Treat the close button as <Esc> key (Kohtele sulkemispainiketta <Escape>-näppäimenä)
Jos tämä on valittu, ikkunan sulkemispainike suorittaa Escape-näppäimen tapahtuman. Jos sitä taas ei ole valittu, sulkemispainikkeen tapahtumia kutsutaan sen sijaan.

Let <F1> show the game information (Anna <F1>-näppäimen näyttää pelitiedot)
Jos tämä on valittu, F1-näppäimen painaminen näyttää pelitiedot (Game Information).

Let <F4> switch between screen modes (Anna <F4>-näppäimen vaihtaa ruututilojen välillä)
Jos tämä on valittu, F4-näppäin vaihtaa kokoruututilan ja ikkunatilan välillä.

Let <F5> save the game and <F6> load a game (Anna <F5>-näppäimen tallentaa peli ja <F6>-näppäimen ladata peli)
Jos tämä on valittu, pelaaja voi käyttää F5-näppäintä tallentaakseen pelitilanteen ja F6-näppäintä ladatakseen viimeksi tallennetun pelin. (Huomaa, että vain peruspelidata tallentuu. Jos käytät edistyneempiä ominaisuuksia, kuten partikkeleita tai tietorakenteita, tällaiset asetukset eivät tallennu ja voit joutua luomaan oman tallennusmekanismisi.)

Let <F9> take a screenshot of a game (Anna <F9>-näppäimen ottaa kuvakaappaus pelistä)
Jos tämä on valittu, pelaaja voi käyttää F9-näppäintä luodakseen kuvakaappauksen pelistä. Tämä kuvakaappaus sijoitetaan pelin suoritushakemistoon tiedostoon screenshotXXX.bmp, missä XXX on kuvakaappauksen järjestysluku. Kun luodaan useampia kuvakaappauksia, luku kasvaa automaattisesti.

Voit myös asettaa peliprosessin prioriteetin. Tämä prioriteetti määrittää, kuinka paljon prosessoriaikaa osoitetaan pelille. Tavallisessa tilassa käyttöjärjestelmä yrittää antaa prosessoriaikaa kaikille prosesseille, jotka tarvitsevat sitä, jollakin mielekkäällä tavalla. Mitä korkeammaksi asetat prioriteetin, sitä enemmän aikaa osoitetaan pelille, jolloin se toimii sulavammin ja nopeammin. Muut prosessit saavat tällöin vähemmän aikaa (myös Windowsin omat prosessit, joten hiiri ei ehkä enää liiku). Käytä tätä varoen.

Lopuksi voit asettaa pelin versiotiedon. Tämä tieto näytetään apuvihjeessä, joka tulee esiin, kun käyttäjä pitää hiiren osoitinta pelin suoritettavan version päällä. Se näytetään myös, kun käyttäjä klikkaa ohjelmaa oikealla hiiren painikkeella ja valitsee Ominaisuudet ja sieltä version. Jos levität peliäsi, sinun on hyvä täyttää nämä tiedot.

Sinun tulisi antaa pelillesi versionumero, joka koostuu neljästä osasta: pääversio, väliversio, julkaisunumero ja käännöksen numero. Sinun tulisi myös antaa yhtiön nimi (sinä), tuotteen nimi, tekijänoikeustiedot ja lyhyt kuvaus. Kaikkien näiden kenttien tulisi olla enintään 64 merkkiä pitkiä.