Fonttiresurssin luomiseen voidaan käyttää Create Font (Luo fontti) -vaihtoehtoa Resources (Resurssit) -valikossa tai painaa sitä vastaavaa kuvaketta työkalupalkissa. Tämän jälkeen avautuu seuraavanlainen kaavake.
Ensiksi fonttiresurssille on aina annettava nimi. Tämän jälkeen voit valita fontin sen nimen perusteella. Voit myös määritellä sen koon ja muut ominaisuudet, kuten lihavoinnin ja kursivoinnin. Isokokoiset fontit vievät kuitenkin paljon muistia, joten on suositeltavaa, että ei käytetä fontteja, joiden koko on yli 32. (Fontteja voi skaalata pelissä.) Seuraavaksi esimerkki edellämainitusta fontista.
Tavallisesti fontti sisältää 256 merkkiä, numeroituina 0-255. Tavallisesti kuitenkin vain pientä osaa niistä käytetään, joten oletuksena vain merkit 32-127 tallennetaan fonttiin. Mitä enemmän merkkejä tallennat fonttiin, sitä enemmän se kuluttaa muistia. Voit muuttaa merkkivalikoimaa. Nähdäksesi kunkin merkin numeroarvon, voit käyttää Merkistöä, joka löytyy Windowsin Käynnistä-valikosta polusta Apuohjelmat/Järjestelmätyökalut. Jotkin tavalliset valikoimat voidaan määrittää käyttämällä painikkeita: Normal (Normaali) -valikoima tarkoittaa merkkejä, All (Kaikki) -valikoima tarkoittaa merkkejä 0-255, Digits (Numerot) -valikoima sisältää vain kaikki kymmenen numeroa, ja Letters (Kirjaimet) -valikoima sisältää kaikki pienet ja isot kirjaimet (ei sisällä skandinaavisia merkkejä, kuten ä ja ö). Muita valikoimia voidaan käyttää kirjoittamalla ensimmäisen ja viimeisen merkin luvut "first" ja "last" -paikoille. Jos merkkiä ei ole valikoimassa, se korvataan välilyönnillä.
Normaalisti koneellasi on useita fontteja ja on olemassa myös Internet-sivustoja, joilta saa ladattua tuhansia lisää. Ongelmana tässä on se, että jos käytät fontteja pelissäsi ja annat pelisi jollekulle toiselle, hänellä ei välttämättä ole kyseisiä fontteja asennettuna koneelleen. Jotta tältä vältyttäisiin, Game Maker sisällyttää kaikki tarvittavat fontit pelitiedostoon, mutta vain, jos pelisi on "Stand-alone" -muodossa. Jos siis annat "Stand-alone" -muodossa olevan pelin toiselle, sinun ei tarvitse antaa hänelle erikseen fonttitiedostoja. Jos kuitenkin annat jollekulle muokattavan tiedoston, jossa on käytetty jänniä fontteja, hän tarvitsee myös fonttitiedostot.