Tavallinen tyyli, jota käytetään useissa peleissä, on sellainen, että seinät ja muut pysyvät objektit piirretään itse asiassa taustalle. Mutta saatat kysyä, että miten peli tietää, osuuko objekti seinään, jos se piirretään vain taustalle? Temppu on seuraavanlainen: teet yhden seinäobjektin peliisi. Sen on oltava oikean kokoinen, mutta sen ei tarvitse näyttää hienolta. Kun luot huonetta, aseta tämä objekti jokaiseen kohtaan, jossa on seinä. Ja tässä tulee itse temppu: tee objektista näkymätön. Kun siis pelaat peliä, et näe seinäobjekteja. Näet kauniin taustan sen sijaan. Kiinteät seinät ovat kuitenkin vieläkin siellä ja pelin objektit reagoivat niihin.
Voit käyttää tätä tekniikkaa mihin tahansa objektiin, joka ei muuta muotoaan tai sijaintiaan. (Et voi käyttää sitä, jos objektin on oltava animoitu.) Tasohyppelypeleissä saatat tarvita vain yhden lattia- ja yhden seinäobjektin, mutta voit silti tehdä kauniin näköisiä taustoja, joissa näyttää kuin kävelisit ruoholla, puun oksilla jne.
Lisätäksesi tiiliä huoneeseen sinun on ensin lisättävä peliisi taustaresurssi, joka sisältää tiilet. Jos haluat, että tiilet ovat osittain läpinäkyviä, pidä huolta, että asetat taustan läpinäkyväksi. Kun lisäät taustaresurssia, ilmoita, että haluat käyttää sitä laattasarjana (tile set). Sitten määritä jokaisen tiilen koko ja niiden välinen rako, kuten jo aiemmin taustaresurssien kappaleissa mainittiin.
Nyt, kun alat suunnitella huonettasi, klikkaa tiles (tiilet) -välilehteä. Seuraavanlainen ikkuna aukeaa (oikeastaan lisäsimme jo muutaman tiilen huoneeseen).
Ylävasemmalla on käytössä oleva tiilisarja. Tiilisarjan voit valita klikkaamalla sen alla olevaa valikkonäppäintä ja valitsemalla oikean taustan.
Nyt voit lisätä tiiliä valitsemalla tiilen, jonka haluat lisätä, ylävasemmalta, ja sitten klikkaamalla oikeaa kohtaa huoneessa oikealla puolella. Tämä toimii täsmälleen samalla tavalla kuin instanssien luominen. Uusien tiilten alla olevat tiilet poistetaan, ellet ole ottanut valintaa pois valintalaatikosta Delete underlying (Poista allaolevat). Voit käyttää oikeaa näppäintä tiilten poistamiseen. Paina <Shift>-näppäintä pohjassa luodaksesi monia laattoja kerralla, ja paina <Ctrl>-näppäintä siirtääksesi tiiliä uuteen sijaintiin. <Alt>-näppäimellä voit estää tiilien tasaamisen ruudukkoon. Jälleen kerran on käytössä myös ponnahdusvalikko, jonka saat esiin painamalla <Ctrl>-näppäimen pohjaan ja klikkaamalla tiiltä oikealla hiiren painikkeella. Työkalupalkin näppäimet poistavat nyt kaikki tiilet, siirtävät kaikkia tiiliä, järjestävät tiilet tai lukitsevat/vapauttavat ne. (Oikeastaan ne työskentelevät vain nykyisellä tasolla; lue lisää alempaa.)
Joissain tapauksissa voit haluta asettaa huoneeseen taustasta osan, joka ei ole täsmälleen tiilen kokoinen tai koostuu useammasta tiilestä. Tämän voit tehdä seuraavasti: ylävasemmassa kuvassa paina hiiren vasenta painiketta <Alt>-näppäin pohjassa. Nyt voit rajata alueen, jonka voit sitten asettaa huoneisiin tiilien tapaan. Monta tiiliä valitaksesi paina pohjassa <Shift>-näppäintä. Huomaa, että tämä toimii oikein vain, kun tiilten välissä ei ole erotinta. Jos haluat valita alueen, joka on huoneen ruudukon koon kertoma, paina <Ctrl>-näppäintä <Shift>-näppäimen sijaan. (Huomaa, että voit itse asiassa vaihtaa näppäintä vetämisen aikana. Tämä voi olla joskus hyödyllistä.)
Tiiliä voidaan asettaa erisyvyyisille kerroksille. Alhaalla näet nykyisen syvyyden. Oletussyvyys on 1000000, joka on tavallisesti kaikkien instanssien takana. Instanssit liikkuvat siis tiilien edessä. Voit käyttää Add (Lisää) -näppäintä uusien kerrosten, joilla kaikilla on oma syvyytensä, luomiseen. Negatiivisia syvyyksiä voi käyttää, jolloin tiilet piirretään instanssien eteen. Jos annat myös objekteille erilaisia syvyyksiä, voit asettaa niitä tiilikerrosten väliin. Jos painat Delete (Poista) -näppäintä, voit poistaa tiilikerroksen kaikkine tiilineen. (Pelissä on oltava aina ainakin yksi tiilikerros.) Jos painat Change -painiketta, voit muuttaa tiilikerroksen syvyyttä. Jos annat sille saman syvyyden kuin mikä jollakin toisella kerroksella on, kerrokset yhdistetään.
Tiilten käyttäminen on tehokas ominaisuus, jota tulisi käyttää niin paljon kuin mahdollista. Se on paljon nopeampi kuin objektien käyttäminen ja tiilten kuvat säilötään vain kerran. Voit siis käyttää suuria tiilitettyjä huoneita pienellä muistinkäytöllä.